2022 Menu
At Vælge 21
Uge 41, 2022
af Rick Joyner

I sidste uge så vi på de første to trin til at udruste de hellige til at udføre arbejdet for tjenesten:

1) undervisning og
2) træning.

Næste skridt er udrustning. I militæret begynder udrustningen, når du tilfredsstillende har gennemført dine instruktioner og træning og får udleveret dit eget våben. Hvis du er i infanteriet, får du din egen riffel. Hvis du er pilot, får du dit eget fly.

Efter at være blevet udrustet er der et sidste trin, før du gør det, du har fået tildelt - anvendelse. Du er tilknyttet en enhed, hvor du indtager din plads i styrkerne. I Det Nye Testamentes kirkeliv er det, når vi begynder at fungere i tjenesten som en del af det legeme, vi er kaldet til at være. Dette er spændende og tilfredsstillende, men det er ikke slutningen, kun begyndelsen.

I militæret, når du først er udsendt til din enhed, hvis du ikke er i egentlige operationer eller kamp, vil du konstant studere og træne for at forbedre din viden og færdigheder. Det samme gælder i Kristi legeme. Vi er disciple for livet. Der er ingen hjemsendelse fra Han's hær. Han kaldte os til at blive som Ham, gøre de gerninger, Han gjorde, og endnu større gerninger. Indtil vi gør dette, bør vi vokse i Ham. Som vi får at vide i Ef. 4:15. "Vi skal vokse op i alle aspekter til Ham, som er hovedet, nemlig Kristus."

De tjenester, Herren gav til kirken er at tage lemmerne af Han's legeme gennem denne proces, er apostlene, profeterne, evangelisterne, pastorene og lærerne. Dette fortsætter , "indtil vi alle når frem til troens enhed og kundskaben om Guds Søn, til et moden troende menneske, til det mål af vækst, som hører til Kristi fylde" (Ef. 4:13). Er der et kirkeligt legeme nogen steder på jorden, hvor dette allerede er blevet gennemført? Hvis ikke, har vi stadig noget at gøre.

I militæret, efterhånden som du bliver dygtigere til dit job, vil du blive forfremmet til en højere rang svarende til din viden, færdigheder og erfaring. Det samme gælder i Kristi legeme. Hvis vi er trofaste i det, vi har fået, lover Herren at betro os mere. Dette er ikke kun for at blive mere respekteret og beæret, men for at vi kan få mere gjort.

Som vi har dækket, er det at vokse i Kristus at vokse i vores evne til at gøre mere og blive som Ham. Vores kald er både at gøre og at blive, og disse opnås sammen. I Kristus er det at gøre det naturlige resultat at blive lig. Hvis vi er i Ham, vil vi bære frugt. Ligesom et frugttræ ikke behøver at stræbe efter at bære frugt, men bærer frugt ved at være, hvad det er, bærer vi også naturligt frugt, når vi bliver som en gren i Livets træ, Kristus.

Herren sagde, at Han's åg er let, og Han's byrde er let. Hvis vores arbejde bliver for byrdefuldt, har vi taget et åg på os som Han ikke gav os. Det kan være vores eget åg, der er et resultat af vores egne ambitioner, eller åg fra andre, har lagt på os for at hjælpe med at opfylde deres forventninger. Vi kan udrette ting ved at tage disse andre åg, men kun ved at tage Herrens åg kan vi bære sand, varig frugt. Når vi tager Han's åg, vil vi altid finde forfriskning for vores sjæl, ikke stress. Dette er en måde at skelne på, om vi er og bliver i Ham.
Ugens Ord 42
OP